חיפוש
RSS

ההודעות בלוג '2021' ספטמבר '

תגובות (0) פטריה
הפטריות הנפוצות ביותר הפוגעות באדם, הן הפטריות המופיעות בין אצבעות הרגליים, ופטרת המפשעות הידועה כשפשפת. הן מתבטאות בעיקר בגירוד עז ובעור יבש הגורם לסדקים בעור, ועלול לגרום לדמם ולכאב.
תגובות (0) פטריה בנרתיק
פטריה בווגינה היא מצב נפוץ מאוד, היא נגרמת בדרך כלל מקבוצה של פטריות המכונות קנדידה. היא מתבטאת בדרך כלל בגירוד עז, הפרשות, כאב במגע מיני, וצריבה במתן שתן. פטרת בווגינה נגרמת כאשר יש הפרה של האיזון במיקרו-אורגניזמים בווגינה, והקנדידה מתרבה. מצב זה קורה במצבים כמו: הריון, נטילת אנטיביוטיקה, יובש בזמן קיום יחסי מין, וכאשר יש מחלות רקע כמו סוכרת או דיכוי של מערכת החיסון (כמו בחולי HIV או מטופלים בכימותרפיה).
תגובות (0) גלי חום בגיל המעבר
גיל המעבר הוא השלב שבו נפסק המחזור החודשי אצל האישה, והיא לא יכולה יותר להרות באופן טבעי. ברוב המקרים ישנו תהליך של מספר חודשים עד שנים, שבו יש מחזור לא סדיר. לאחריו יש הפסקה מוחלטת שלו. ההפסקה המוחלטת מכונה מנופאוזה.
תגובות (0) מכשיר אדים
מכשיר אדים מעלה את הלחות בחדר, ויכול להקל על קינוח במקרה של גודש באף, או על הכיוח, כאשר יש שיעול. חשוב להעלות את הלחות בחדר בעיקר בחורף, מפני שמכשירי החימום (מזגנים, רדיאטורים ומפזרי חום) מייבשים את האוויר. הלחות שהמכשירים מייצרים מסייעת גם ליובש בעיניים ובגרון. קיימים שני סוגים של מכשירי אדים: חמים וקרים. שניהם יעילים בהעלאת הלחות בחדר. מכשיר האדים הקרים מפזר רסיסי מים קטנים לאוויר, ואילו מכשיר האדים החמים מרתיח את המים.
תגובות (0) כיני ראש
כיני ראש מועברות במגע קרוב של שיער לשיער. הן הולכות משערה לשערה. הן לא קופצות, עפות או שוחות. מגע ראש בראש הוא הדרך השכיחה ביותר להעברת כינים. הדבקה בכיני ראש היא לא תוצאה של שיער מלוכלך או חוסר ניקיון. ניתן למצוא כיני ראש על פני כל סוגי השיער, בכל אורך, ובכל מצב. קשה להיפטר מכיני ראש, מפני שהן מתרבות במהירות, ומפתחות במהירות עמידות כלפי התכשירים. כינים הן מטרד עקשני וחוזר, ולכן חשוב להיפטר מהן מהר ובאופן יסודי.
תגובות (0) כוויות שמש
כווית שמש היא נזק לעור הנגרם על ידי קרני האולטרה-סגול (Ultraviolet – UV) של השמש. חשיפה מוגזמת לקרני אולטרה-סגול גורמת לעור לחימום יתר והופכת אותו לאדום וכואב. מאוחר יותר העור עלול להתקלף או להתכסות בבועות. הסימפטומים של כווית שמש אינם תמיד נראים באופן מיידי, והכאב החמור ביותר מופיע 6-48 שעות לאחר השהייה בשמש. בטווח הרחוק, קרני האולטרא-סגול של השמש גורמות לשינויים בעור. הן מקטינות של הגמישות של העור ומאיצות את תהליך ההזדקנות של העור לקמטים ולכתמי זקנה. בשכבה העמוקה יותר של העור, הן מגבירות את הסיכון לסרטן העור.
תגובות (0) כאב גב
כאב גב נפוץ מאוד. ברוב המקרים הגורם לכאב אינו רציני, והכאב חולף מעצמו תוך מספר שבועות עד חודשים. בדרך כלל הכאב הוא בגב התחתון (לומבגו), אולם הוא יכול להיות בכל מקום לאורך עמוד השדרה - מן הצוואר עד הירכיים.
תגובות (0) פצעי בגרות (אקנה)
פצעי בגרות הן אחת התופעות המטרידות והמתסכלות ביותר של גיל ההתבגרות. כמו השינויים הגופניים האחרים הקורים בזמן ההתבגרות המינית, הם בדרך כלל עוברים מעצמם עם הזמן. ברוב המקרים הם משתפרים ללא טיפול, אולם בחלק מהמקרים התהליך יכול להימשך זמן רב, ועלול לגרום לצלקות קבועות. האם ניתן למנוע, וכיצד ניתן לטפל בהם?
תגובות (0) המלצות למטייל בחופשת הקיץ – מוצרים שמומלץ לקחת לחופשה
אף פעם לא נעים לחלות, וודאי שלא במהלך נסיעה לחו"ל. כמובן שלא נוכל לקחת איתנו תרופות שיתאימו לכל המצבים, אבל כדאי שיהיו איתנו כמה תרופות בסיס, כדי לעזור לנו להקלה על סימפטומים שכיחים.
תגובות (0) תכשירי הגנה משמש
כולנו מודעים לחשיבות השימוש בתכשירי הגנה משמש (מסנני קרינה) על מנת להקטין את הסיכון לכוויות שמש, סרטן עור והזדקנות של העור. כיצד הם פועלים? כיצד נבחר את התכשיר המתאים ביותר עבורנו? כיצד משתמשים בתכשירים באופן היעיל ביותר, ואילו עוד כללים כדאי לחזור ולשנן בנושא ההגנה משמש?